Polski Instytut Psychoterapii Integratywnej w Krakowie prowadzi szkolenia certyfikacyjne i warsztaty w psychoterapii i diagnozie klinicznej.
Prowadzi także psychoterapię indywidualną, grupową, małżeńską i rodzinną.
Od 2005 r. Instytut jest członkiem organizacyjnym European Association for Psychotherapy (EAP), a od października 2019 r. również członkiem European Association for Integrative Psychotherapy (EAIP).
MISJA:
Misją Instytutu jako placówki szkoleniowej jest kształcenie psychoterapeutów w integratywnej psychoterapii systemowej oraz budowanie tożsamości zawodowej psychoterapeutów niezależnie od ich orientacji psychoterapeutycznej. Integralną częścią misji jest prowadzenie badań naukowych.
Misją Instytutu jako placówki klinicznej jest służenie psychoterapią, konsultacją i diagnostyką pacjentom cierpiącym na zaburzenia lub problemy psychiczne, a także — we współpracy z lekarzami — psychoterapia pacjentów cierpiących na choroby somatyczne.
Misją społeczną Instytutu jest edukowanie i udostępnianie wiedzy o psychoterapii, zdrowiu psychicznym oraz o psychoterapii jako niezależnej profesji i dyscyplinie naukowej osobom zainteresowanym, władzom i mediom.
Nadrzędne wartości, jakim służy Instytut, to dobro pacjentów, szerokiej publiczności i środowiska psychoterapeutów.
Instytut działa w oparciu o Deklarację Strasburską.
Zobacz»> Deklaracja Strasburska — tłumaczenie
MODEL PSYCHOTERAPII:
W podejściu integratywnym systemowym psychoterapia służy nie tylko zdrowiu psychicznemu i fizycznemu, lecz także temu, by człowiek był zdolny kochać, tworzyć szczęśliwe związki, pracować, bawić się, odnaleźć sens życia i spełnienie oraz zmierzyć się z najważniejszymi kwestiami.
UDOKUMENTOWANA SKUTECZNOŚĆ:
Wiele osób kształcących się w zawodzie psychoterapeuty i pacjentów ceni sobie skuteczność metod stosowanych w Instytucie oraz wysoki poziom kadry. Ta skuteczność znajduje potwierdzenie w badaniach naukowych prowadzonych przy współpracy z wybitnymi naukowcami z uczelni europejskich.
DOTYCHCZAS:
Od 1992 roku ponad 7800 profesjonalistów z obszaru ochrony zdrowia skorzystało z różnych form nauczania w Instytucie. Głównie: psychoterapeutów, psychologów, lekarzy, psychologów klinicznych, pedagogów, terapeutów uzależnień, asystentów socjalnych, a także studentów i absolwentów humanistycznych kierunków uniwersyteckich. Spośród nich ponad 300 osób podjęło całościowe kształcenie w zawodzie psychoterapeuty.
MODEL KSZTAŁCENIA:
W ciągu ponad 20 lat istnienia Instytutu wypracowano sprawdzony w praktyce model kształcenia w zawodzie psychoterapeuty. Badania nad skutecznością nauczania w Instytucie wskazują, że na IV roku — 82%, a po V roku nauki psychoterapii w Instytucie — 100% studentów prowadzi prywatną praktykę, podczas gdy w momencie rozpoczęcia Studium robiło to jedynie około 7%.
OFERTA dla profesjonalistów obejmuje:
całościowe przygotowanie do zawodu psychoterapeuty, warsztaty psychoterapii poszczególnych zaburzeń, nauczanie metod i technik terapeutycznych, przygotowanie do pracy ze specyficznymi populacjami, terapię zaburzeń wieku dziecięcego, superwizję, diagnozę kliniczną oraz self- experience i psychoterapię własną.
OFERTA dla pacjentów i osób zainteresowanych psychoterapią obejmuje:
psychoterapię indywidualną, grupową, małżeńską i rodzinną, warsztaty rozwojowe, edukację dotyczącą psychoterapii. Dostępna jest także psychoterapia szkoleniowa dla psychoterapeutów.
BADANIA NAUKOWE:
W Instytucie prowadzone są badania naukowe między innymi nad: efektywnością modelu Integratywnej Psychoterapii Systemowej, skutecznością kształcenia psychoterapeutów i metodami pomiaru efektów psychoterapii. Współpracujemy z naukowcami z różnych kontynentów, tworzącymi naszą dyscyplinę naukową.
PSYCHOTERAPIA EUROPEJSKA:
Przynależność do europejskiej i międzynarodowej społeczności psychoterapeutycznej jest ważnym elementem kształcenia psychoterapeutów w Instytucie. Instytut jest członkiem organizacyjnym European Association for Psychotherapy i bierze bezpośredni udział w pracach organów decyzyjnych tej organizacji.